Demi Secebis Damai Travel Record

Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]

“When was the last time you do something for the first time?”


Paksa diri keluar daripada zon selesa

Buat perkara baru, menonjolkan diri dan mengambil risiko bukan perkara mudah. Buat saja, tak perlu fikir

Saya akui benda ini nampak susah.
“Kenapa aku angkat tangan / setuju untuk buat benda ni?”
“Habis la nanti, orang tengok aku tak reti buat benda ni, nanti aku buat silap, orang gelakkan aku, nanti orang tahu aku sebenarnya tak tahu tak pandai bodoh…”

Lupakan semua tu. Bermula hanya dgn setuju/ambik risiko/commit saja.
Boleh kan?
‘Commit’ saja dulu kepada apa perkara yang anda ingin buat. Tidak perlu terlebih analisa. Sampai bila nk fikir??..

Setuju dulu untuk buat. Kemudian, otak anda akan bekerja keras untuk buat.
Pastikan tidak berundur atau buat separuh jalan.
Biarkan apa orang kata

Mungkin kita rasa malu buat silap depan orang ramai.
Ingat: sehari dua orang akan lupa.
Tapi…
Impak kita serah diri untuk buat perkara baru..
Pelajaran yang kita dapat daripada pengalaman baru…
ia membantu kita lama selepas orang lain lupa tentang kesilapan kita; lama selepas mereka penat gelakkan kita.


Ramai yang tak percaya, tapi INILAH REALITINYA...

Ramai nak kaya atau inginkan sesuatu, tapi tak ramai yang sanggup melakukannya...


Dimana kita?? Jadilah orang yang ;
SANGGUP BELAJAR
SANGGUP DIAJAR



No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib