Demi Secebis Damai Travel Record

Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


Segarkan mata dengan video kami dahulu..






1st Day..

Berbekalkan tiket promo air asia, kami bertolak dari klia2 ke Lombok jam 7.50pg, perjalanan mengambil masa lebih kurang 3jam. Ada yang over-exited sampai dah siap bekumpul dari malam sebelumnya.

Sesudah sampai kami terus membayar supir untuk menghantar ke hotel berdekatan dengan Pantai Sengigi. Masa ni semua dah kelaparan, dan supir mempromot merase 'ayam taliwangan' untuk makan tengah hari. Disini ramai yang agak kecewa disebabkan makanan yang biasa sahaja tetapi setelah dikira harga untuk seorang makan lebih dari rm20.


2nd Day
Trip ke 3 gili. Nasib xmenyebelahi kami apabila cuaca yang xberapa baik untuk snorkling, sempat melawat 2 sahaja. Pakej snorkling kami ambil disana sajaha tapi tidak termasuk makan tgh hari.Untuk mkn kami makan di Trawangan.





*Camera jatuh ke laut....lebih kurang 5meter dalam, nasib baik Raja Laut ada time tu. Berjaya cari and ambil setelah bersnorkling mencari camera lebih kurang satu jam. Ombak kuat time ni.




3rd Day
Menyewa motosikal utuk jalan-jalan sekitar Lombok, Shopping dan ke air terjun. Dalam perjalanan terpisah kepada 2 group... dua2 sesat...sadis.. tapi sampai juga di lokasi.


Petangnya terus packing untuk ke Lembar.  Beli tiket feri ke Padang Bai, Bali. Naik feri malam, target nak sampai Bali pagi. perjalanan lebih kurang 4 Jam.


4Day.
Sampai di Padang Bai. cuba nego sampai puas hati. harga biasa satu van dalam 600 000 rupiah untuk ke  Kuta Bali. Kami dioffer dgn 1juta untuk satu van..., tapi dpt jugak 600 000 setelah berperang.

Buatlah tempahan awal untuk supir.



Kuta Beach Bali


5th Day
Begerak ke Airport, sekali lagi diuji. Airport tutup sebab gunung berapi di Lombok menghembus asap.
Setelah dapatkan tiket ganti, kami terpaksa bergerak ke Surabaya. 

6th Day
Perjalanan menaiki feri ke dari Bali-Lombok-Bali lepas tu transport van ke Surabaya. Perjalanan makan masa satu hari bermula dari Bali.


7th Day
Sampai rumah......Penat, tapi perjalanan yang banyak pengajaran. 








1 comment:

  1. Cuba next trip kat bali bang.
    kami sediakan pakej hemat, Abang & kawan atao family pilih sendiri nak activity apa nanti kami combine dengan activity lain
    Whatsapp saye +6281558077830 wat info detail

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib